Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

Now Playing: Tomb Raider - The Last Revelation

Η ατρόμητη Lara τα βάζει με κακούς στην Αλεξάνδρεια.

Όταν πριν από χρόνια (είναι πολλά!) ξεκίνησα τυχαία, από ένα demo, να παίζω τα video games της σειράς Tomb Raider, ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία όχι τόσο επειδή δεν είχα, μέχρι τότε, ξαναπαίξει τέτοιου είδους video game, αλλά εξαιτίας της θεματολογίας τους και - κυρίως - των ιστορικών τοποθεσιών παγκοσμίως τις οποίες η ηρωίδα Lara Croft, ως αρχαιολόγος, επισκεπτόταν και εξερευνούσε. 

Τα πέντε πρώτα παιχνίδια της σειράς, φτιαγμένα με πολλή αγάπη από την ιστορική πλέον Core Design που δεν υπάρχει πια, είχαν πολύ απλό χειρισμό (χρειαζόσουν μόνο ένα πληκτρολόγιο για να κινείς τη Lara και να λύνεις τους γρίφους), ωστόσο η περιπλοκότητα των σκηνικών αλλά και των γρίφων ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή, δεδομένων μάλιστα των εξαιρετικά περιορισμένων μέσων της εποχής (το πρώτο Tomb Raider κυκλοφόρησε το 1996, με τα υπόλοιπα τέσσερα να ακολουθούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια). 

Στη συνέχεια η σειρά εξελίχθηκε σημαντικά, ξεκινώντας από το 2006 οπότε και άρχισε η αναγέννηση της Lara με το Tomb Raider Legend και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με μια σειρά από υπέροχα παιχνίδια, ωστόσο εκείνα τα πέντε πρώτα είναι με τον δικό τους τρόπο ανεπανάληπτα και μοναδικά. Ιδιαίτερα ξεχώριζα τότε το  The Last Revelation, το τέταρτο παιχνίδι, που κυκλοφόρησε το 1999, διαδραματιζόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου στην Αίγυπτο και εικόνες από το οποίο συνοδεύουν αυτή τη δημοσίευση στο όνομα της νοσταλγίας και των τόσο ωραίων αναμνήσεων που έχω από τότε που το είχα πρωτοπαίξει. Ομολογώ ότι μου ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την ήδη υπάρχουσα αγάπη μου για την αρχαιολογία. 

Φέτος το καλοκαίρι, που αποφάσισα μετά από τόσα χρόνια να ξαναπαίξω τα παιχνίδια αυτά, διαπιστώνω γιατί μου άρεσαν τόσο πολύ, πόσο δύσκολα ήταν αλλά και πόσο εμβληματικά σημεία αναφοράς για πολύ μεγάλο αριθμό άλλων παιχνιδιών που εμφανίστηκαν αργότερα.

Είναι πολύ συγκινητικό και δείχνει πόσο αφοσιωμένο κοινό είχαν τα παιχνίδια αυτά, το ότι όταν η ομάδα των developers, η Core Design, ανακοίνωσε τη διάλυσή της και ο επίσημος ιστότοπός της ήταν να πουληθεί (και, κατά συνέπεια, να αλλάξει διεύθυνση και όνομα), μια ομάδα από fans αγόρασε τον ιστότοπο και έχει παραμείνει ακόμα και σήμερα ως core-design.com, ακριβώς όπως ήταν αρχικά, με περιεχόμενο σχετικό με τα παιχνίδια που ανανεώνεται συνεχώς.

Σ' αυτό το δωμάτιο, πρέπει να απενεργοποιήσεις μια θανάσιμη παγίδα με καρφιά για να βρεις ένα νόμισμα.

Εξερευνώντας τα αρχαία ερείπια στις ακτές της Αλεξάνδρειας, η Lara ανακαλύπτει τον Ναό του Ποσειδώνα.

Μια αίθουσα του θεματικού πάρκου με τοπικά αξιοθέατα (πυραμίδες, μούμιες - απλά, καθημερινά πράγματα).

Ο γρίφος στο Πλανητάριο της χαμένης Βιβλιοθήκης ήταν παροιμιώδης για το πόση ώρα μας είχε να τραβάμε και να σπρώχνουμε θεόβαρες υδρόγειες σφαίρες στο πάτωμα για να αναπαραστήσουμε το ηλιακό σύστημα. Μια χρονοβόρα αλλά μαγευτική διαδικασία.

Ένα μαγικό δωμάτιο - καθρέφτης με μυστικά!

Η Μεγάλη Πυραμίδα κρύβει το δικό της μυστήριο.

Στη Γκίζα, η Lara πρέπει ν' αντιμετωπίσει τεράστιους κόκκινους σκορπιούς.

Η Lara πρέπει να παίξει και άρπα για να ανοίξει μια καλά κρυμμένη έξοδο.

Ένα αναγνωστήριο της Βιβλιοθήκης με ελληνικές επιγραφές!

Μέσα στις πυραμίδες, η ατμόσφαιρα είναι μυστηριακή και υποβλητική, αλλά και άκρως ανατριχιαστική.

Ένα ήσυχο δρομάκι στην Αλεξάνδρεια. Ευκαιρία για λίγο τουρισμό.

Από τον Ναό του Ποσειδώνα, ένα μυστικό πέρασμα οδηγεί στη χαμένη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.

Έχει και θεματικό πάρκο (αλλά με παγίδες, για να μην ξεχνιόμαστε!)

Η Lara χαζεύει την Μεγάλη Πυραμίδα. Σε πολύ λίγο, θα την σκαρφαλώσει.

Μια εμβληματική αίθουσα της Βιβλιοθήκης.

Δεν είναι ένας απλός φακίρης, και το φίδι του δεν είναι ένα απλό φίδι. Βασικά είναι σκοινί που οδηγεί στη σοφίτα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Το Ισοπεδωμένο Κοιμητήριο (Thomas Hardy)

Η παλιά εκκλησία του Σεν Πάνκρας  «Θυμάσαι τότε που βρήκαμε εκείνον τον άντρα με τα δύο κεφάλια στου Σεν Πάνκρας;» Αυτά τα λόγια ενός φίλου ...