Στο δεύτερο έτος των σπουδών μου στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, στο μάθημα Academic Writing II (Συγγραφή Δοκιμίου), κληθήκαμε από τον καθηγητή μας να γράψουμε μια εργασία με δοκιμιακό χαρακτήρα σε θέμα της επιλογής μας. Παρ' όλο που ο συγκεκριμένος καθηγητής ήταν αρκετά ιδιόρρυθμος και με πολλές παραξενιές, μας άφησε παραδόξως απόλυτη ελευθερία στο θέμα που θα διαλέγαμε, το οποίο δεν ήταν απαραίτητο να αφορά πεδία λογοτεχνικά ή γλωσσολογικά. Άλλωστε το νόημα του μαθήματος ήταν να εξασκηθούμε στη συγγραφή δοκιμίων, επομένως είχε πρωτίστως πρακτικό χαρακτήρα. Εγώ λοιπόν, σαν (περίπου) οργισμένο νιάτο που ήμουν τότε, επέλεξα το θέμα Rock Music and Religion (Ροκ Μουσική και Θρησκεία), που αν θυμάμαι καλά συζητούνταν αρκετά εκείνη την εποχή. Το αποτέλεσμα ήταν ένα δοκίμιο 18 σελίδων που, με την προοπτική του χρόνου, θεωρώ ότι έχει αρκετό ενδιαφέρον σαν προσέγγιση, δεδομένης της πολύ νεαρής μου ηλικίας αλλά και του ότι τότε δεν είχαμε στη διάθεσή μας την πληθώρα των πληροφοριών που υπάρχουν τώρα, και βασιζόμασταν σχεδόν αποκλειστικά σε φυσική βιβλιογραφία (βιβλία, άρθρα και περιοδικά). Τα βασικά θέματα με τα οποία είχα επιλέξει να ασχοληθώ ήταν:
-Τα κοινά στοιχεία που συνέδεαν τη ροκ μουσική με τη θρησκεία
-Η αντίληψη για τον άνθρωπο και τον Θεό στη ροκ μουσική, σε σχέση και με κάποιους καλλιτέχνες που είχαν λάβει από το κοινό τους τον συμβολικό χαρακτηρισμό του Χριστού ή του Θεού
-Οι περιπτώσεις του Τζον Λένον και του Τζιμ Μόρισον, δύο ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικών καλλιτεχνών της ροκ μουσικής
-Μάρτυρες του ροκ: τρεις καλλιτέχνες που θυσιάστηκαν για τα ιδεώδη τους
-Η παρεξηγημένη ροκ μουσική που θεωρήθηκε από πολλούς διαβολική
-Η περίπτωση του Τσαρλς Μάνσον και πώς επηρέασε τη ροκ μουσική και την ιδεολογία της
-Η περίπτωση του τραγουδιού Stairway to Heaven με τα υποτιθέμενα υπόγεια μηνύματα των στίχων του
Στο τέλος είχα παραθέσει και δύο σύντομες λίστες με ενδεικτικά ονόματα συγκροτημάτων και τίτλους τραγουδιών που παρέπεμπαν σε θρησκευτικά θέματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου